Vi har blivit med husbil ;)

Det var ett tag sedan jag uppdaterade er om vad som händer här.

Vi har blivit med husbil, vi sålde husvagnen o ska nu pröva med att ha husbil istället.



Vi hittade en på blocket till bra pris, men det negativa var att det hade varit en vattenläcka i alkovfönstret, så det måste lagas på en gång.
Jag prutade rätt bra så priset blev ändå bättre till slut, åkte o hämtade den med hjälp av min ena dotter.
Hon var glad o pigg på att följa med, för då skulle hon ju få köra mammas eftertraktade Citroe'n hem, körde gjorde hon som en biltjuv, tur att det inte var några poliser ute just då. hahaha

Väl hemma så undrade jag ju vad gubben skulle tycka om mitt bilköp, jag tyckte ju att det var ett riktigt kap.

Gubben som var på rally kom hem o han gick runt bilen o in i bilen o ut igen, så kom det, han tyckte det var ett strålande köp.
Visst fanns det att göra, läckan som skulle lagas o den behövde en ordenlig städning både utvändigt o inne.
Vi satte fart för vi vill ju kunna använda den så fort som möjligt.



Hans tvättar taket.



Ser ni skillnaden, vi använder oss av grönsåpa o en kakelsvamp, superbra.



Här är läckan lagad, men insidan av väggen är inte spacklad o målad än, ska lufta lite.



Här ser ni att den är klar för avfärd, allt lastat o klart för att åka när som.



Måste ju bara visa mitt hundmärke som passade bättre än vad vi trodde.
Fönstret som nu är lagat är på plats igen.

Det var lite om vad som hänt här

Hade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0