Bettys Frukost severas..........

Här



Jag förstår att ni undrar nu, men faktiskt käkade hon sig ordentligt mätt.



Jag ska börja från början.

Vi har varit o tävlat i dag Hans o Betty i apellklass o jag o Phlex tävlade i lägreklass, tävlingen var i vår hemma klubb.

Många kända fanns det att tjöta med medans man väntade på sin tur inför de olika momenten.



Jag ska nedan ge en lite mer utförligare beskrivning av hur det gick.

  Det började med lottning o jag fick startnummer 14 sist i min klass.

 Sedan var det plattsliggning med skott, det gick kanon, full port.  

Sedan var det snart dax för budföring med skott, många hundar innan oss bommade, de hittade på allt möjligt, 

  men min lille kille sprang för glatta livet o det blev full port även här.  

Sedan fick vi vänta, vänta medans de andra klasserna skulle genomföra samma moment.  

Runt kl 11.00 bar det iväg till skogen, vi skulle spåra o phlex var laddad o satt o pep där bak.

Jag gjorde iordning sele o lina o godis som skulle med.  

Men vad FAN kommer en joggare o springer in just där jag ska släppa på phlex på spåret,

jag skrek till han att han skulle stanna men inte, han var sten döv. 

  Domarna kommer för att bedöma mitt påsläpp, jag sa vad som har hänt,

o jag ska få ett annat spår för detta gick ju inte att använda.  

Tillbaka till klubbstugan för lite mer väntan, tills det andra spåret är lagt o att det har blivit tillräckligt gammalt.  

Hans har nu kört samma moment som jag, fast utan skott,  stitter o väntar på att gå lydnaden med Betty, men hon var

inte pigg idag, hon kändes konstig o moloken inte alls som hon brukar, men han ska köra ändå.

 Lydnaden går sådär är godkänd, så nu är det bara spåret kvar för dem.  

Jag skulle ut till mitt andra spår så jag kunde inte följa med Hans o titta på deras.  

Phlex var laddad men lite varm, men han gjorde ett jätte bra upptag o iväg bar det, vi gick o gick men inga pinnar,  

vi ska ju hitta 8st små träpinnar i spåret för att kunna få poäng, men vi gick o hittade inga pinnar.  

Efter ett tag i skogen kom vi ut till vägen o tog oss tillbaka till bilen utan pinnar. SHITTTTT, SHIIItttttt  

Bara att inse det var inte vår dag idag. Har vi inte klarar spåret får vi inte göra lydnaden. FAN  

Tillbaka till stugan, Hans har inte kommit tillbaka än hoppas hoppas. 

  Hans kommer, ser inte så glad ut, FAN han har missat spåret med.  

Lilla Betty tyckte det fanns alldeles för mycket gott att äta i spåret, har skit m.m. Hon tog tillfället att ta frukost nummer 2

hon var riktigt hungrig, nej då men så blir det ibland skiten var mer intressantare än att leta små träpinnar ute på en 

åker. Vi får se till att hon är mycket mätt vid nästa tävling.

  Vi var ganska trötta när vi kom hem både hundar o folk. HIHihihi Så lite vilande i sängen hägrade.  

Där har ni vår soliga, varma o misslyckade tävlingsdag. Det kommer fler tillfällen.  

Vi har fortfarande ett par superhärliga o duktiga hundar, det går fler tåg.  





Hade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0